niedziela, 18 marca 2012

Wiosenna zupa ogórkowa

 


Zupa ogórkowa jest robiona na tyle sposobów, ilu jest kucharzy.  Ja przez długie lata gotowałam ją podobnie jak moja babcia, na mięsie, ze śmietaną. Później musiałam przejść na dietę beztłuszczową i mocno ograniczyłam ilość mięsa. Zupa zrobiła się bardziej "chuda" . Teraz gdy jesteśmy wegetarianami jeszcze mocniej ją odchudziłam, ale nie ma to większego znaczenia dla jej walorów smakowych.  Natomiast dodaję więcej warzyw.  Do ugotowania takiej zupy o tej porze roku używam włoszczyzny mrożonej, bo wydaje mi się bardziej wartościowa niż warzywa przechowywane przez tyle miesięcy w magazynach. Tak więc potrzebujemy: 
  • mrożona włoszczyzna 400g
  • kilka ziemniaków
  • kiszone ogórki ok. pół kg
  • szczypiorek, koperek, natka
  • pieprz, sól, czosnek, oliwa   
Do garnka z wodą wsypujemy włoszczyznę. Ziemniaki obieramy, kroimy w drobną kostkę. Po ok. 10 minutach gotowania dodajemy do włoszczyzny ziemniaki, kilka ząbków czosnku, sól ( lub vegetę natur), pieprz. Soli dajemy tylko odrobinę, bo ogórki kiszone są zazwyczaj wystarczająco słone.  Gotujemy jeszcze ok. 5 minut do miękkości ziemniaków. Ogórki ścieramy na grubej tarce, ja nie obieram ich ze skórki. Dolewam też trochę soku z ogórków. Dodajemy do startych ogórków ze dwie łyżki oliwy i doprowadzamy do wrzenia w rondelku. Następnie dodajemy do reszty zupy. Dodajemy posiekaną zieleninę i gotowe. Jak ktoś lubi może zabielić  zupę śmietaną, ale w tej formie jest fantastycznym daniem na wiosenne oczyszczanie organizmu.                

1 komentarz:

  1. robiłam ostatnio podobną tylko ze szpinakiem chilli i imbirem :)
    pozdrawiam ciepło i zapraszam do siebie,
    szana-banana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń