piątek, 8 czerwca 2012

Zupa brokułowa z pokrzywą

Zupa krem z brokułów jest oczywiście jedną z najzdrowszych zup ze względu na cudowne właściwości brokułów. Jej wadą jest dla mnie tylko nieciekawy kolor, szczególnie gdy miksuje się także marchewkę. Dodawałam już na koniec gotowania zmiksowany szpinak, ale tym razem korzystając z obfitości surowca, dodałam pokrzywę. Nadało to całości nieco orzechowego posmaku. Następnym razem, dam jeszcze więcej pokrzywy. Tym bardziej, że mój dzielny mąż skosił nasze pokrzywowe poletko, więc będą znów młode pędy. Ze starych natomiast zrobię super-nawóz.
Składniki:
  • 2 duże brokuły
  • włoszczyzna (może być mrożona)
  • 2 kostki warzywne
  • 3 spore ziemniaki
  • cytryna, limonka
  • koperek, kolendra
  • 3 garście młodych listków pokrzywy
  • pieprz,  cząber, lub co kto lubi
Do garnka z wodą wrzucamy włoszczyznę startą na tarce, pokrojone w małe różyczki brokuły. Gotujemy kilka minut, dodajemy kostki warzywne, pokrojone drobno ziemniaki. Gdy ziemniaki zmiękną dodajemy przyprawy, i wszystko miksujemy. Oddzielnie miksujemy pokrojoną pokrzywę z sokiem z połowy cytryny i 1 limonki.  Dodajemy do zupy. Z limonki ścieramy skórkę i też dodajemy do zupy. Jeśli zjadamy zupę tego samego dnia, nie trzeba pokrzywy gotować, będzie zdrowsza. Przed podaniem posypujemy koperkiem, ozdabiamy listkami kolendry. Można też posypać parmezanem. U mnie na zdjęciu ozdobą są kwiatki chabrów- Marzenko, dziękuję za podpowiedź !


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz