poniedziałek, 18 czerwca 2012

Barszcz ukraiński ?

Miałam ochotę. na kilka rzeczy na raz. Barszcz z fasolą, barszcz ukraiński, z ziemniakami i jeszcze na szczawiową. I zrobiłam wszystko na raz. Jestem zadowolona. Kwaskowy posmak szczawiu świetnie skomponował się z burakami. Koperek nadał ziemniakom nutę świeżości. Czego chcieć więcej ?
Buraki starłam na tarce i zagotowałam z pieprzem, kostkami warzywnymi, odrobiną majeranku. Wycisnęłam do barszczu sok z cytryny i odstawiłam, żeby naciągnął, czyli nabrał ładnego koloru.  Fasolę, namoczoną poprzedniego dnia,  ugotowałam do miękkości.Wodę z gotowania fasoli dodałam do barszczu, po co marnować to, co tam się z fasoli wypłukało. Ziemniaki pokroiłam w kosteczkę, ugotowałam al dente. Fasolę i ziemniaki dodałam do zupy. Botwinkę i szczaw posiekałam drobniutko ( jak zawsze nożyczkami) i poddusiłam chwilę na maśle. Dodałam do zupy. Podałam z łyżką śmietany i koperkiem.
Składniki:
  • 4 średnie buraki
  • szklanka fasoli jaś drobny
  • 3 ziemniaki
  • pęczek liści buraka
  • 2 garście szczawiu
  • łyżka masła
  • pół cytryny
  • pieprz, kostki bulionowe warzywne, majeranek
  • koperek
  • śmietana



1 komentarz:

  1. najprawdziwszy barszczyk. bardzo lubię smak fasolki z buraczkami:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń